اعلام آتش‌بس ميانِ اپل و سامسونگ

اپل و سامسونگ آخر و عاقبت بر رمز گفتگو در مسئله اختلافات حقوقي پتنت و حق امتياز تلفن همراه هاي خويش توافق كرده و به حل و فصل رسيدند . 
به گزارش گروه اجتماعي خبرگزاري برنا، مشكلات ميان اين دو كمپاني در سال ۲۰۱۱ از نقض حقوق ثبت اختراع آغاز شد و به دادگاه خوب رسيد . پاياني دادگاه در اين خصوص در ماه مي در سن خوزه كاليفرنيا به انجام رسيد و در نهايت منجر شد كه مجادلات بلند برهه زماني بين اپل و سامسونگ به پايان برسد . 
اين دو غول تلفن همراه، روز چهارشنبه اعلانيه اي به دادگاه منطقه اي در سن خوزه كاليفرنيا ارسال كردند كه به آنان اطلاع داده بود كه اين دو مارك بر رمز مسائل باقي باقيمانده در زمينه حق امتياز و مساله حقوقي آن با يكديگر به توافق رسيده اند . قاضي دادگاه نيز راي به بستن پرونده اعطا كرد و ان را امضا كرد تا اين دو شركت ديگر ادعايي براي تشكيل پرونده دوباره در آن خصوص نداشته باشند . 
اپل و سامسونگ از س ال ۲۰۱۱ بر رمز طراحي و همت تلفن همراه هاي هوشمند و تبلتهاي خويش مجادله دارند و هر يك ديگري را محكوم به كپي كاري مي نمايد . اين نزاع طولاني مقطع بر سر چيزي بيش از مسائل مالي و به ادله مسائل حيثيتي بود . 
برايان لاو استاديار دانشكده حقوق و دستمزد دانشگاه سانتا كلارا در اين خصوص بيان كرده مي‌باشد كه اين اعلام حل و فصل رسمي و نقطه نهايي جنگ في مابين اين دو كمپاني بر سر پباده سازي تلفن همراه هاي هوشمند مي‌باشد . وي خاطر نشان كرد كه اپل صدها ميليون دلار از سامسونگ بايستي ضرر اخذ ولي هيچوقت پيروز به پيشي به چنگ آوردن از توليدات سامسونگ و ناچيز شدن آن در بازار نشد . 
همچنين بازار تلفن همراه هاي اندرويدي داغتر از ios دار هاست . طبق گزارش IDC در سال جاري، حدود ۸۵ درصد از تمام گوشي هاي هوشمند كه در عالم عرضه مي‌شوند، بر روي سيستم برهان اندرويد اجرا مي‌شوند . ۱۵ درصد باقي مانده تنها داراي سيستم عامل iOS ميباشند . 
اپل طي گفتگو اي در ماه مي در اين خصوص گفته بود: “ما عميقا به بها طراحي باور داريم و گروه ما به طور خستگي ناپذيري در حالا عملكرد ميباشد تا محصولات نوآورانه اي را ايجاد نمايد كه تحسين مشتريان را برانگيزد . اين موضوع همواره چيزي بيش از فروش و مساله مالي براي ما اهميت دارد . اپل جرقه انقلاب تلفن همراه هاي هوشمند را با پباده سازي آيفون زد و اين حقيقت مي‌باشد كه سامسونگ هم به شدت از طراحي ما كپي برداري كرده هست . حساس ميباشد كه ما به پشتيباني از توليد ها خود اهميت دهيم و از اين نواوري حمايت كنيم .” 
پرونده اين دو كمپاني در سال ۲۰۱۲ علني شد و بخش اعظمي از رقبا را از مجادلات اسرار آميز در بين خودشان مطلع كرد . اين دو شركت پرونده هاي ميان المللي خويش را در سال ۲۰۱۴ حل و فصل كردند اما مجادله آن ها در دادگاه ايالت متحده نصفه تمام باقي مانده بود كه درحال حاضر به نتيجه رسيد . 

خريد آي پد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.