اپل جعبه سياه هك آيفون را نشانه گرفت/ دهن كجي كوپرتينويي ها به پليس آمريكا در نسخه نهايي iOS 12

باكس سياه هك آيفون كه اغلب با اسم GrayKey از آن ياد مي شود، چندي مي باشد كه در اختيار سازمانهاي دولتي كشور آمريكا قرار گرفته و در مسائلي كه نياز باشد، از آن براي بازگشايي آيفون و دسترسي به داده ها اشخاص استعمال مي شود (جعبه هك آيفون ظرف 11 ساعت، پسورد 6 رقمي تلفن همراه را پيدا مي كند!) . اين دستگاه از طريق پورت لايتنينگ به آيفون متصل شده و با حدس راز عبور (پسورد) لاك اسكرين اين گوشي، آن را باز كرده و اجازه دسترسي به داده ها را به مقامات دولتي و پليس فدرال آمريكا مي دهد، اما اپل در آي وي اس 12 قصد دارااست تا به نبرد با جعبه سياه هك آيفون رفته و جلوي دسترسي به داده ها يوزرها را بگيرد (امنيت سيستم عامل آي وي اس به خطر افتاد!) . خريد آي پد
قابليتي به اسم USB Restricted Mode باعث مي شود تا در فيس آنلاك نشدن تلفن همراه ظرف برهه زماني يك ساعت، تمام دسترسي ها از نحوه پورت USB انقطاع شود . اين بدان معناست كه درصورتي كه آنگاه از يك ساعت تلفن همراه را به كامپيوتر خود وصل كنيد، هيچ گونه تبادل اطلاعاتي حادثه نمي افتد و فقط براي شارژ گوشي از آن ياري گرفته مي شود . اين موضوع از طرفي باعث مي شود تا دسترسي پليس فدرال به اطلاعات يوزرها از ميان برود و از طرف ديگر نيز دست افراد نا آشنا از ديتاي اشخاص كوتاه مي شود . 
يك عدد از مقامات اپل در اين باره گفت: ما همواره در كارايي هستيم تا امنيت يوزرها خود را فراهم كرده و به اين ترتيب، سپري مستحكم براي مشتريان خويش در پيش‌روي هكرها و سرقت اطلاعات توليد مي كنيم . ما براي ارگان هاي دولتي بها بالايي قائل هستيم و با بالا بردن امنيت كاربران، قصد نداريم تا خللي در كسب و عمل آنان توليد كنيم . 
قابليت و امكان USB Restricted Mode يك عدد از ويژگي هاي سيستم عامل iOS 12 و ورژن آزمايشي آي وي اس 11 .4 .1 است، ولي هنوز به صورت كامل مشخص و معلوم نميباشد كه در ورژن پاياني با آن برخورد كنيم يا اين كه نيكي (سيستم دليل آي وي اس 11 .4 قابليت دسترسي به داده ها يوزرها را سخت تر مي كند!) . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.